Tandrensning

Hvem har brug for tandrensning?

RING OG BESTIL TID

Tandklinikken Danmark tilbyder tandrensning inkluderet i et almindeligt tandeftersyn. Få her et nogle gode råd til, hvordan du bedst passer på dine tænder.

Et regelmæssigt tandeftersyn hos din tandlæge inkluderer en almindelig tandrensning. I forbindelse med tandrensningen vil du samtidig få gode råd til, hvordan du på bedst mulig vis sikrer, at dine tænder forbliver sunde og raske.

Vi anbefaler, at du som minimum børster dine tænder 2 gange dagligt, og at du herudover supplerer den daglige tandbørstning med brug af tandtråd, således du kan rengøre dine tænder de steder, hvor din tandbørste ikke kan komme ind. Ligeledes anbefaler vi samtidig også, at du sørger for at gå til tandlæge jævnligt og sørger for at møde op til de regelmæssige tandeftersyn, som du løbende måtte blive indkaldt til.

Hvad indebærer en tandbehandling?

Når du får lavet en tandrensning hos din tandlæge, fjernes tandsten og plak fra dine tænder. Dette gør, at overfladen på dine tænder bliver rene og glatte, og det gør det ligeledes lettere for dig at holde din mund fri for bakterier blot ved hjælp af almindelig daglig tandbørstning.

I forbindelse med en tandrensning vil du herudover også få lavet en pudsning, som er med til at fjerne  isfarvninger fra dine tænder.

Hvorfor er det nødvendigt at få renset sine tænder?

At holde bakterier helt væk blot ved almindelig tandbørstning kan være rigtig svært. Med en grundig tandrensning hos tandlægen, vil du både kunne slippe af med plak såvel som tandsten, hvilket er med til at sikre, at dine tænder forbliver sunde og raske. Fjernes tandsten ikke, kan det føre til yderligere grobund for bakteriebelægninger, og det er derfor rigtig vigtigt, at du løbende får lavet en grundig tandrensning.

Jo renere og sunder dine tænder er, jo mindre er risikoen for, at du bliver ramt af tandkødsbetændelse eller paradentose senere i livet.

Rammes man først af tandkødsbetændelse, og bliver problemet ikke behandlet, vil det før eller siden udvikle sig til paradentose, som i værste fald kan medføre, at dine tænder bliver løse. Det er derfor rigtig vigtigt, at du løbende sørger for at holde dine tænder sunde og raske og får lavet en tandrensning i forbindelse med det regelmæssige tandeftersyn.